Lister («Terms»)
Dette er lister med oversikt over innholdet i et (eller flere) felt. Hensikten med lister flerdelt:
- Lette innskriving av referanser
- Føre kontroll med hva som legges inn (nøkkelord, navneformer etc.)
- Mulighet for å benytte ulike formater for innholdet i et felt (forkortelser av tidsskriftnavn)
Hjelp til innskriving
Man kan bruke lister til å lette innskrivingen av referanser. Dette er et nyttig verktøy til å holde en konsekvent registreringspraksis.
Les mer om hjelp til innskriving
Aktivere lister
Letter oversikten over hva som ligger inne feltene og åpner muligheter for å bruke de andre funksjonene.
Les mer om å aktivere lister
Oppdatere lister
Nyttig kommando for å oppdatere listene på bakgrunn av hva som faktisk ligger i feltene.
Les mer om å oppdatere lister
Importere lister
Bruker i særlig for å hente inn lister og tidsskriftnavn med forkortelser.
Les mer om å importere lister